Κανόνες Οικουμενικών Συνόδων περιορίζουν την εξουσία του Οικουμενικού

Ο επίσκοπος Μπιλογορόντκα Σιλβέστρος (Στόγιεφ). Φωτογραφία: kdais.kiev.ua

Οι κανόνες των Οικουμενικών Συνόδων, με τους οποίους το Φανάρι δικαιολογεί τις αξιώσεις του για αποκλειστική εξουσία στην Εκκλησία, περιορίζουν την παρέμβασή του στις υποθέσεις άλλων επισκοπών, σημείωσε ο Πρύτανη της Θεολογικής Ακαδημίας του Κιέβου Επίσκοπος Μπιλογορόντκα κ. Σιλβέστρος (Στόγιεφ) σε συνέντευξή του στην πύλη «Ορθόδοξη ζωή».

Υπάρχουν δύο κανόνες των Οικουμενικών Συνόδων που αναφέρονται όταν προσπαθούν να δικαιολογήσουν τις φιλοδοξίες του Πατριάρχη της Κωνσταντινούπολης για πρωτείο στην Ορθόδοξη Εκκλησία. Είναι ο Γ´ Κανόνας της Β´ Οικουμενικής Συνόδου και ο 28ος  Κανόνας της Δ´ Οικουμενική Συνόδου.

Και οι δύο κανόνες διακρίνουν την Καθέδρα της Κωνσταντινούπολης λόγω της αυξανόμενης πολιτικής σημασίας της ίδιας της πόλης, στην οποία τώρα είναι η έδρα «του βασιλιά και της γερουσίας», αλλά δεν δίνουν στο Φανάρι ιδιαίτερη εξουσία στην Εκκλησία, τόνισε ο Επίσκοπος Σιλβέστρος.

«Όπως φαίνεται από αυτούς τους κανόνες, το καθεστώς και οι αρμοδιότητες του επισκόπου Κωνσταντινουπόλεως στην αρχαιότητα συνδέονταν με την πολιτική σημασία της Κωνσταντινούπολης ως νέας πρωτεύουσας. Όχι με την αρχαιότητα της καθέδρας, όχι με αποστολική προέλευση, όχι ακόμη με το Θείο δικαίωμα, αλλά μόνο με το γεγονός ότι αυτή είναι η πόλη του βασιλιά και του συγκλήτου.».

Ο 28ος Κανόνας της Συνόδου της Χαλκηδόνας επιτρέπει στον Επίσκοπο της Κωνσταντινούπολης να τοποθετεί μητροπολίτες σε ορισμένες από τις γειτονικές περιοχές. Αλλά ακόμη και πριν απ’ αυτό προσπαθούσε να επεκτείνει την εξουσία του, αφού είχε μόνο την πρωτεύουσα υπό τον έλεγχό του.

«Αυτός ο κανόνας όχι μόνο εκχωρεί μια εκκλησιαστική περιοχή στον επίσκοπο της Κωνσταντινούπολης, αλλά περιορίζει επίσης την παρέμβασή του στις υποθέσεις άλλων επισκοπών. Έτσι ακριβώς οι Βυζαντινοί κανονολόγοι κατανοούν αυτόν τον κανόνα.», δήλωσε ο πρύτανης της Θεολογικής Ακαδημίας του Κιέβου.

«Ας θυμηθούμε για άλλη μια φορά – η Κωνσταντινούπολη δεν υπάρχει. Υπάρχει Ισταμπούλ. Οι Έλληνες μυθολόγησαν την Κωνσταντινούπολη, καθιστώντας την μια Kitezh-πόλη με τον ελληνικό τρόπο. Η Κωνσταντινούπολη είναι μια πόλη-ανάμνηση, μια πόλη-μύθος, μια πόλη-φάντασμα και μια πόλη ονείρων. Το όνειρο της πρώην κατάστασης, του μεγαλείου και αίγλης της Ορθόδοξης αυτοκρατορίας. Όπως είπε ένας συγγραφέας: “Οι Έλληνες ζουν σαν να μην είχαν ακούσει για την πτώση της Κωνσταντινούπολης“», συνόψισε ο ιεράρχης της UOC.

Όπως ανέφερε νωρίτερα η ΕΟΔ, ο πρύτανης της Θεολογικής Ακαδημίας του Κιέβου συνέκρινε προηγουμένως την ανεξαρτησία της UOC και της OCU.

Читайте также

Κατά τη διάρκεια της κατάληψης του καθεδρικού ναού στο Βλαντίμιρ ξυλοκοπήθηκε διάκονος της UOC

Σύμφωνα με μαρτυρίες αυτοπτών μαρτύρων, οι επιτιθέμενοι εμπόδιζαν τη λήψη βίντεο, άρπαζαν τηλέφωνα και χτυπούσαν με ρόπαλα τους πιστούς.

ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ: Ο Μητροπολίτης Τυχικός στις 17 Οκτωβρίου στο Πατριαρχείο

Ο Καθηγητής Δημοσίου Δικαίου της Νομικής Αθηνών Παναγιώτης Λαζαράτος αναλαμβάνει την υποστήριξη του Μητροπολίτη Πάφου Τυχικού.

Προσωπικός Αριθμός και Εκκλησία

Η κατάσταση αυτή με τον δυσώνυμο, για τις ατομικές ελευθερίες, αριθμό σε συνδυασμό με την περιρρέουσα διεθνή ατμόσφαιρα που ορέγεται φρέσκου αίματος, μας έχει οδηγήσει όλους σχεδόν σε μια πνευματική και σωματική “κακομοιριά”.

Ο Προκαθήμενος της Ορθόδοξης Εκκλησίας της Ουκρανίας, Επιφάνιος Ντουμένκο, έφτασε στο Άγιον Όρος.

Ο επικεφαλής της Ορθόδοξης Εκκλησίας της Ουκρανίας επισκέφθηκε τη μονή Εσφιγμένου.

Έκθεση των κλεμμένων βασιλικών πυλών από τη Λαύρα των Σπηλαίων του Κιέβου στη Βρετανία

Η έκθεση θα αποτελέσει μέρος του έργου που αφιερώνεται στη ναζιστική και σοβιετική λεηλασία του 20ού αιώνα.

Μητρ. Ιωαννίκιος: Ας τιμούμε μαζί τους Αγίους Αντώνιο και Θεοδόσιο και τους άλλους ασκητές των Σπηλαίων του Κιέβου

Ο Μητροπολίτης Μαυροβουνίου και Παραθαλάσσιας κ. Ιωαννίκιος μίλησε για τους Αγίους Πατέρες της Λαύρας των Σπηλαίων του Κιέβου.