Πατριάρχης Σερβίας καλεί σε διαθρησκειακό διάλογο

Πατριάρχης Σερβίας κ.κ. Πορφύριος. Φωτογραφία: romfea.gr

Ο Πατριάρχης Σερβίας κ.κ. Πορφύριος απηύθυνε ομιλία στον πέμπτο κατά σειρά διμερή διαθρησκειακό διάλογο μεταξύ Σερβίας και Ινδονησίας που φέτος φέρει τον τίτλο “Διάλογος για την ειρήνη: ανεκτικότητα και πολιτισμός”, που πραγματοποιήθηκε στις 12 Νοεμβρίου στην αίθουσα τελετών του Παλατιού της Σερβίας στο Βελιγράδι. Της συνεδρίασης προήδρευσε ο Σέρβος Πατριάρχης κ.κ. Πορφύριος, αναφέρει το orthodoxianewsagency.

Οι συμμετέχοντες σημείωσαν τη συνεχή φύση των διαθρησκευτικών συναντήσεων που πραγματοποιεί η Ινδονησία με πολλές χώρες του κόσμου. Οι διμερείς διαθρησκευτικές συναντήσεις μεταξύ Σερβίας και Ινδονησίας ξεκίνησαν το 2011 και το 2015 η Ινδονησία στήριξε τη Σερβία στο Παρίσι ψηφίζοντας κατά της ένταξης του Κοσσυφοπεδίου στην UNESCO.

Ο Σέρβος Πατριάρχης σημείωσε τη σημασία των συναντήσεων: «Ο διαθρησκειακός διάλογος συχνά παρερμηνεύεται και γι’ αυτό είναι εξαιρετικά σημαντικό να χαράξουμε ένα μονοπάτι όπου θα συναντήσουμε ανθρώπους που δηλώνουν πίστη στον Θεό με διαφορετικό τρόπο, με ανθρώπους που εμπλουτίζουν τη γνώση μας για τον κόσμο που μοιραζόμαστε μαζί τους. Αυτός ο δρόμος -ή μάλλον η διασταύρωση μονοπατιών- είναι η βασική προϋπόθεση κάθε συνομιλίας, και πολύ περισσότερο του διαθρησκευτικού διαλόγου, που έχει ως αποτέλεσμα την κατανόηση και την αποδοχή του άλλου», είπε μεταξύ άλλων ο Μακαριώτατος.

«Ο διάλογος μεταξύ των θρησκειών δεν είναι προσηλυτισμός» και «δεν ανέχεται την αποκλειστικότητα», τόνισε. «Στον αληθινό διαθρησκειακό διάλογο, η ταυτότητά μας ως πιστοί αναγνωρίζεται και γίνεται αποδεκτή από τον άλλο», ανέφερε και πρόσθεσε ότι «αναγνωρίζεται ότι κάθε άνθρωπος είναι δώρο Θεού», είπε ο Πατριάρχης Σερβίας.

«Στόχος του διαθρησκευτικού διαλόγου είναι να μάθουμε κάτι νέο, να ξεπεράσουμε αμφιβολίες και παρεξηγήσεις και να υπάρχει στην κατανόηση. Μέσα από το διάλογο, παρατηρούμε τις διαφορές αλλά και τις ομοιότητες των πιστών. Μέσα από τον διάλογο κατανοούμε τις διαφορές μας και χαιρόμαστε για τις ομοιότητές μας».

Οι συμμετέχοντες στην εκδήλωση σημείωσαν τη σημασία της εκδήλωσης καλής θέλησης και συνεργασίας μεταξύ των δύο χωρών στον τομέα της εκπαίδευσης και του πολιτισμού.

Εν κατακλείδι, ο Πατριάρχης Πορφύριος σημείωσε ότι ο διαθρησκειακός διάλογος είναι ένας τόπος αμοιβαιότητας, εκτίμησης, σεβασμού προς τους άλλους, και ένας χώρος όπου οι άλλοι δείχνουν εκτίμηση και σεβασμό προς εμάς».

Νωρίτερα, η ΕΟΔ ανέφερε ότι ο Πατριάρχης Πορφύριος μίλησε στο κήρυγμά του στη Θεία Λειτουργία στην εκκλησία του Αγίου Σάββα στο Βράτσαρ στο Βελιγράδι, εξηγώντας στους πιστούς ότι η πίστη «πρέπει να είναι ενεργή και στοργική, βασισμένη στην πλήρη εμπιστοσύνη στον Ιησού Χριστό».

Читайте также

Ο μεγαλύτερος Ορθόδοξος Ναός στον κόσμο εγκαινιάζεται στο Βουκουρέστι (ΦΩΤΟ)

Ο Πατριαρχικός Καθεδρικός Ναός της Σωτηρίας του Λαού στη Ρουμανία αποτελεί πλέον το μεγαλύτερο ορθόδοξο οικοδόμημα παγκοσμίως.

Οι Αγιορείτες Κελλιώτες εκφράζουν διαμαρτυρία για την επίσκεψη του σχισματικού Επιφανίου Ντουμένκο

Οι μοναχοί και οι αντιπρόσωποι Κελλίων του Αγίου Όρους δήλωσαν ότι ο Επιφάνιος και η ομάδα του δεν ανήκουν στην κανονική Εκκλησία, εκφράζοντας τη διαμαρτυρία τους για την επίσκεψή του στο Άγιο Όρος.

Η Εκκλησία της Αλβανίας εξέφρασε την αντίθεσή της στον νόμο για την «ισότητα των φύλων»

Θρησκευτικοί ηγέτες της Αλβανίας προειδοποίησαν ότι ο Νόμος υπονομεύει τις οικογενειακές αξίες και αντιβαίνει στη φύση του ανθρώπου.

Κατά τη διάρκεια της κατάληψης του καθεδρικού ναού στο Βλαντίμιρ ξυλοκοπήθηκε διάκονος της UOC

Σύμφωνα με μαρτυρίες αυτοπτών μαρτύρων, οι επιτιθέμενοι εμπόδιζαν τη λήψη βίντεο, άρπαζαν τηλέφωνα και χτυπούσαν με ρόπαλα τους πιστούς.

ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ: Ο Μητροπολίτης Τυχικός στις 17 Οκτωβρίου στο Πατριαρχείο

Ο Καθηγητής Δημοσίου Δικαίου της Νομικής Αθηνών Παναγιώτης Λαζαράτος αναλαμβάνει την υποστήριξη του Μητροπολίτη Πάφου Τυχικού.

Προσωπικός Αριθμός και Εκκλησία

Η κατάσταση αυτή με τον δυσώνυμο, για τις ατομικές ελευθερίες, αριθμό σε συνδυασμό με την περιρρέουσα διεθνή ατμόσφαιρα που ορέγεται φρέσκου αίματος, μας έχει οδηγήσει όλους σχεδόν σε μια πνευματική και σωματική “κακομοιριά”.